Ik heb sinds 19 juli een nieuw abonnement bij Vodafone, onbeperkt data en bellen.
In combinatie met Ziggo Euro 22,50 per maand.
Per 1 oktober krijg ik een factuur van Euro 23,63 vanwege een prijsverhoging vlg. CBS.
*Als je op de site van Vodafone kijkt naar de veel gestelde vragen hierover, staat vermeld:
Waarom geldt de indexatie alleen voor abonnementen afgesloten voor 1 juli.
Vodafone mag de tarieven een keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.
Voor particuliere klanten geldt de indexering alleen als je op 1 oktober 2024 langer dan 3 maanden klant bent of langer dan 3 maanden geleden hebt verlengd.
*In de algemene voorwaarden "Artikel 8- tarieven staat bij punt 2:
Vodafone mag de tarieven een keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de prijsindex van het CBS.
Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beeindigen.
*
Ik heb i.v.m. deze verhoging een klacht ingediend, waarvoor een case is aangemaakt.
Na 14 dagen niets gehoord en toen maar weer gebeld.
Heb zeker 6 verschillende medewerkers aan de lijn gehad en heb bijna 2 uur aan de lijn gehangen.
Al deze medewerkers mogen het alleen aanhoren, maar mogen zelf helemaal niets beslissen en als je dan vraagt naar iemand die dat wel kan, is dat niet mogelijk.
Kortom komt bij mij over als een heel klantonvriendelijke benadering
Vlg. hun klopt de verhoging, omdat ik voor 1 juli het contract heb afgesloten, maar dat contract heeft een ingangsdatum van 19 juli en een einddatum van 18 juli 2026 en ook de betalingen gaan per die datum in!!!
Ook kosteloos opzeggen is dus vlg. hun niet mogelijk.
Maar ik heb helemaal niets afgenomen voor 19 juli!!!
Is vergelijkbaar met een auto (of ander product) die je besteld, maar waar de levering later geschied i.v.m. levertermijnen.
Dan is de leverdatum de datum voor aanvang van de garantie periode, etc..
Ook kan je bij Vodafone-Ziggo geen schriftelijke klacht indienen.
Als je op de site van Vodafone kijkt naar de prijs van nieuwe abonnementen, dan is deze nog steeds 22,50 Euro is in combinatie met Ziggo; dus zonder de prijsverhoging van 1 oktober.
Dus let op met afsluiten van contracten: dit is het “kortzichtig klantonvriendelijke” verdienmodel van Vodafone.
Bij de gesprekken voor het afsluiten van het contract heeft geen enkele medewerker mij gewezen op de inflatie verhoging.
Ook bij het afsluiten van contracten wordt er geen woord gerept over de inflatieverhoging; alleen te vinden in de leveringsvoorwaarden; tactiek? Dan wel een kostzichtige.
Ik voel me dan ook zeer benadeeld en onbehoorlijk behandeld door Vodafone.
Ik voel dit als misleiding en een onbehoorlijke behandeling door Vodafone.
Gelukkig heb ik deze week een glasvezelkabel aansluiting gekregen; en zoals een ieder kan begrijpen, is het eerste wat ik ga doen na het eindigen van de contracttermijnen, mijn abonnementen bij Ziggo en Vodafone beeindigen.
Ik mag weer verlengen bij Vodafone en zal dit ook gaan doen. Wel jammer dat er helemaal geen korting is op een nieuw abonnement (behalve als je Ziggo hebt dan, dat heb ik gelukkig). De kortingen op de telefoons zijn ook minimaal; als ik verleng bij mobiel.nl of belsimpel.nl krijg ik meer korting op een mobiel, helaas daar ook niet op het abonnement. Als je dan de telefoon aanklikt die je wilt met bijbehorende abonnement gaat de korting er niet eens af. Jammer weer...🤨🤔😉 dus ik wens meer korting! Maar dit wens ik eigenlijk bij alles wat ik koop haha
Service en het product zelf van vodafone is prima! ontvangst en de snelheid van internet is erg goed. Ik ga nooit over mijn bundel heen, maar als dit mij wel ooit overkomt vind ik het een fijn idee nog altijd wel internet te hebben ( alleen waardeloos traag ) maar toch.. wel vraag ik mij af... wanneer 5G? woon in Drenthe maar zit nog altijd op 4G terwijl op tv gezegd word dat het landelijk 5G is inmiddels..
Vodafone is vaak duur, dat is iets wat je niet kunt ontkennen. Als je een abonnement wilt inclusief telefoon erbij dan ben je hiervoor gewoon veel geld kwijt klaar. Maar dat is een eigen keus, je kunt ook voor een Sim only deal gaan en dan ben je voor nog geen toen euro per maand klaar. En ook in zo’n geval heb je altijd de beste bereik en het beste internet waar vodafone zo bekend om staat. Dus dat is echt wel iets om je in te verdiepen en te overwegen. Ik heb gewoon zelf een tweedehands mobiel gekocht die nog in perfecte staat verkeerd en dan zo’n abonnementjes erbij en klaar is Kees. Optimaal gebruik voor een minimale prijs!
Vodafone is inderdaad iets duurder dan kleinere telecomproviders maar daar krijg je ook een heleboel voor terug! Denk dan aan een uitstekende klantenservice die je gelijk helpt als er iets mis is, ze hebben winkels waar je kunt binnen stappen met een probleem. Ze hebben daarnaast de signalen in eigen beheer! Dan betaal je misschien iets meer maar het is het 100% waard.
Voor de oplettende kijkers, als je Ziggo thuis hebt aangesloten voor je televisie, krijg je korting op je Vodafone abonnement en extra internetdata iedere maand! Dan vallen de kosten wel mee.
Wat een slechte klantenservice; afgelopen dinsdag een together abonnement afgesloten. Gisteren zou door dynagroup een nieuwe mobiel worden afgeleverd samen met het contract om te ondertekenen. Tijdslot van 17.00-22.00 uur en de transporteur komt om 15.30 uur en komt later niet meer terug. Weer nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag, zelfde tijdslot. Is in 1 keer het contract geannuleerd (geen bericht maar zelf maar eens gekeken), gebeld met dynagroup. Er staat een naam als contractant die niet klopt (een naam van wel iemand anders) en daardoor alles geannuleerd. Ik het contract nogmaals nagekeken hier klopt alles. Vervolgens contact opgenomen met Vodafone. Hier konden ze niets meer dan zeggen dat het contract geannuleerd is. Over 5 dagen mag ik weer bellen en alles opnieuw aanvragen. Geen enkele poging om mij te behouden als klant of te zeggen dat ze alles in het werk stellen om achter de oorzaak te komen en het goed gaan regelen voor mij. Ik wilde met een tweede abonnement terug naar Vodafone maar dit valt me echt vies tegen. Hoop dat ze nog op het voorval terugkomen om te laten zien dat ze klanten willen houden en dat als er iets fout gaat buiten de klant om dit netjes oplossen.
Niet doen, ze naaien je een oor aan. Meer als 15 jaar klant geweest, net verhuisd duidelijk van tevoren aangegeven dat ik glasvezel heb telefonisch moest geen probleem zijn. Gaat Ziggo alleen over een coax kabel. Dus moeten annuleren door deze bandieten moet ik dus enorme kosten maken zodat ik via 4G thuis kan werken extra databundels moeten aanschaffen. Omdat deze twee samenwerkende partijen hun zaken niet op orde hebben. 18 gigabyte extra moeten in kopen voor meer als 60 euro. Dank je wel Ziggo en Vodafone. Vanaf januari zul je een goede klant kwijt zijn. 😡
Als je op zoek bent naar een nieuwe provider en je wilt een hele goede hebben, dan zou ik echt aanraden om naar Vodafone over te stappen.
Dit is de beste provider van Nederland.
Geloof me, ik heb bij meerdere providers gezeten en geen enkele kan hier tegen op.
En je hoeft hier niet eens meer te betalen dan bij welke andere provider dan ook.
Je kunt zelfs een sim only abonnement kiezen en dan betaal je nog geen 10 euro per maand, dus dat je hier duur uit zou zijn is dikke onzin.
Je maakt het zo duur zoals je zelf wilt en daar bovenop heb je altijd goed bereik en ook je internet en je 4G werkt altijd goed.
Je kunt zo overstappen, de mensen van Vodafone hebben mij hier hartstikke goed mee geholpen, het was zo klaar en als kers op de taart mocht ik ook gewoon mijn oude nummer houden.
Dat vind ik heel erg mooi, want dan hoef je niet al je contacten bij langs om aan te geven dat je een nieuw nummer hebt, dit kan lang niet overal.
Dus echt een topprovider Vodafone, ik ga hier in ieder geval niet meer weg.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven van Nederland. Vodafone levert Sim Only abonnementen, abonnementen + telefoon en prepaid simkaarten. Betrouwbaar als altijd en bereik in vrijwel het hele land. Als Ziggo klant krijg je goede kortingen op je Vodafone abonnement.
Voor meer telecom reviews, verwijzen we je graag door naar Reviews.nl ›